Het verhaal

Na het uitbouwen van een succesvolle KMO in sanitair en CV, besloot oprichter Alain Bracq dat het tijd was om zijn kinderdroom waar te maken, namelijk zelf producent worden.

Zijn passie voor hop borrelde op en werd onweerstaanbaar. Mâle-Femelle zag het levenslicht, met als doel om enerzijds een eigen tripel bier te maken en anderzijds een brug te slaan tussen twee werelden. We horen namelijk te vaak zeggen “vrouwen lusten geen bier”. Over bepaalde bieren ging het gerucht dat deze typisch vrouwelijke bieren waren en dat deze minder van smaak of kwaliteit waren.

Mâle-Femelle brengt aan de hand van unieke smaken de zachtheid van het vrouwelijke karakter en de ruwheid van het mannelijke oerinstinct samen in één heerlijk bier.

Mannen en vrouwen zijn zo verschillend dat we net dat aspect wilden harmoniseren in één bier. Aan de basis van de unieke smaak ligt een bierteam met dames én heren die mee aan de basis liggen van het ontstaan, het concept en de smaak van het bier. Mâle-Femelle heeft als missie om perfecte harmonie tussen man en vrouw te creëren.

Deze naam is er niet toevallig gekomen want in de CV & sanitair wereld, waar veel leidingen verbonden worden, spreekt men ook over de Mâle-Femelle verbinding. Een verbinding tussen een binnendraad die perfect past in een buitendraad.

Deze perfecte verbinding in de CV & sanitair wereld heeft dus geleid tot een perfecte mix van smaken en aroma’s in de wereld van het bier en op deze manier ontstond de tripel Mâle-Femelle.